Ofte stillede spørgsmål

Din profil

Behøver jeg at oprette en profil for at købe billetter?

Nej, du kan købe billetter uden en Billet.dk-profil. På siden "Skriv dine oplysninger" i ordreprocessen skal du blot vælge "Opret profil" men undlade at sætte kryds ud for "Gem mine detaljer til næste gang".

Vi anbefaler at du gemmer dine oplysninger. Ved at oprette en profil sparer du ikke kun tid næste gang du skal bestille, men den giver dig også adgang til alle mulige nye muligheder og eksklusivt indhold.

Hvordan opretter jeg en Billet.dk-profil?

Klik her for at oprette en profil eller klik på Opret profil i toppe af siden. Det eneste du behøver for at oprette en Billet.dk-profil er en email-adresse og et password.

Jeg har glemt mit password, hvad gør jeg nu?

Klik på skift dit password, skriv din email-adresse og vi sender dig en email med et link hvor du kan skifte password til din profil.

Hvad gør jeg hvis jeg skifter adresse?

Svar tilbage på en email-kvittering fra os og bed om adresseændring.

Du kan også sende os dokumentation på den gamle og den nye adresse sammen med din kundereference til os på:

Kundeservice
Billet.dk Aps
Postboks 284
5700 Svendborg

Vær opmærksom på, at det er dit eget ansvar at billetterne bliver sendt til den rigtige adresse.

Levering af dine billetter

Hvornår modtager jeg mine billetter?

E-billetter (print-selv billetter) er vedhæftet din email-kvittering som en PDF-fil, som du selv skal printe ud og medbringe på arrangementet.

Hvis du ikke har modtaget din email-kvittering så tjek lige din spam-mappe (uønsket post) inden du kontakter kundeservice.
Du kan se om din ordre er afsendt på siden find din ordre eller ved at logge på din profil.

Jeg er ved at bestille billetter til et arrangement der finder sted indenfor de næste 5 dage. Kan jeg nå at modtage dem?

Sørg for at bestille e-billetter (print-selv billetter) - dem kan du bestille og modtage med det samme og ofte helt frem til arrangements-start. Hvis du ønsker at få dine billetter tilsendt med posten skal der som minimum være 5 hverdage til arrangementet afholdes.

Min ven har købt billetter til det samme arrangement som mig. Hun har allerede fået sine billetter, og det jeg har ikke.

Billetter sendt med posten kan blive sendt ud i batches, og du skulle gerne modtage dine billetter snart. E-billetter (print-selv bileltter) bliver afsendt med det samme. Hvis du mener at du burde have modtaget dine billetter skal du kontakte kundeservice.

Jeg har fået tilsendt et forkert antal billetter eller de forkerte billetter.

Kontakt venligst kundeservice.

Hvad hvis jeg printer min billet mere end én gang, eller laver en fotokopi af den?

Kun den den første person der får scannet billettens stregkode bliver lukket ind til arrangementet. Hvis den samme billet bliver scannet mere end én gang, vil billetscanneren afvise billetten, og dørpersonalet vil nægte personen adgang til arrangementet.

Hvis du mistænker at nogen har en kopi af dine billetter, så kontakt kundeservice så hurtigt som muligt.

Hvordan gemmer jeg mine e-billetter?

Vær opmærksom på at e-billetter (print-selv billetter) ikke er tilgængelig på alle arrangementer. Hvis du ikke valgte det som leveringsmetode, vil du ikke få en e-billet tilsendt.

  1. Dobbeltklik på vedhæftningen.
  2. Vælg at gemme filen
  3. Opret et filnavn og en mappe at gemme filen i.
  4. Klik på "Gem" for at gemme filen på din computer

Hvordan printer jeg mine e-billetter?

Vær opmærksom på at e-billetter (print-selv billetter) ikke er tilgængelig på alle arrangementer. Hvis du ikke valgte det som leveringsmetode, vil du ikke få en e-billet tilsendt.

  1. Sørg for at have Adobe Acrobat Reader 4.0 eller nyere installeret Hvis du ikke har den, download den gratis på www.adobe.com
  2. Sørg for at din printer er tændt og har papir.
  3. Dobbeltklik på vedhæftningen eller på filen der hvor du gemte den på din computer
  4. Vælg at åbne filen
  5. Klik på printerikonet øverst til venstre i vinduet
  6. Dine billetter er udskrevet (Sort/hvid eller farve er fint)
Hvis du ikke har en printer, kan du evt. videresende email-kvitteringen med dine billetter til en du kender, som kan hjælpe dig.

Jeg har mistet mine billetter, hvad kan jeg gøre?

Hvis du har mistet dine billetter, skal du kontakte os så hurtigt som muligt. Klik her for at kontakte kundeservice. Vælg venligst emnet "Jeg har mistet mine billetter" i forespørgselstype.

Vi vil gøre alt hvad vi kan for at hjælpe, men du skal være opmærksom på, at det ikke altid er muligt at genudskrive billetter. Når billetter kan genudskrives, opkræves der et genudskrivningsgebyr der svarer til det oprindelige billet- og forsendelsesgebyr.

Kan jeg få tilsendt billetter med posten hvis jeg bor udenfor Danmark?

Ja det kan du. Vælg leveringsmetoden International forsendelse.

På mange arrangementer kan du også vælge at få tilsendt en e-billet (print-selv billet) via email.

Nyhedsbrev & Updates

Hvilke informationer modtager jeg hvis jeg abonnerer på jeres nyhedsbreve?

Vores nyhedsbreve giver dig det sidste indenfor live musik og underholdning. Vi udsender vores generelle nyhedsbrev hver uge, oftest om fredagen. Det indeholder information om de mest populære turneer og arrangementer, der er ved at komme i salg, og opdateringer om andre nye begivenheder, der er kommet i salg i den forløbne uge.

Du vil modtage invitationer til eksklusive forsalg når nogle af de mest populære begivenheder kommer til salg. Så du kan holde dig et skridt foran de generelle billetkøbere og desuden specielle tilbud og rabatter på udvalgte arrangementer.

Hvordan tilmelder jeg mig nyhedsbreve og updates, og hvilke informationer modtager jeg?

Du tilmelder dig vores nyhedsbreve ved at oprette en profil. Når du er logget på din profil kan du på fanen Nyhedsbreve og updates markere hvilke nyhedsbreve du ønsker at modtage.

På vores hjemmeside kan du også markere dig som fan af en artist, og så vil vi holde dig opdateret om aktuelle koncerter med den artist.

Vores generelle nyhedsbrev giver dig det sidste indenfor live musik og underholdning. Det indeholder information om de mest populære turneer og arrangementer, der er ved at komme i salg, og opdateringer om andre nye begivenheder, der er kommet i salg siden sidst.

Hvordan tilmelder jeg mig til updates for artister og arrangementer?

Du tilmelder dig vores nyhedsbreve ved at oprette en profil. Når du er logget på din profil kan du på fanen Nyhedsbreve og updates markere hvilke nyhedsbreve du ønsker at modtage.

På vores hjemmeside kan du også markere dig som fan af en artist, og så vil vi holde dig opdateret om aktuelle koncerter med den artist.

Jeg modtager ikke jeres arrangements alerts selv om jeg har tilmeldt mig. Hvad skal jeg gøre?

Mange emailprogrammer vil blokere email som programmet tror er spam eller junk-mail. Selv om dette kan være en stor hjælp, kan email som du forventer at modtage fra Billet.dk noglegange blive blokeret af dit email-programs spamfiltre.

For at sikre dig om dette, tilføj news.billet.dk til din adresseliste for at sikre at du får vores event-beskeder. Nogle email-programmer beskriver dette som whitelisting eller "tilføj til listen med godkendte afsendere" Hvis du ikke kan finde denne mulighed i din e-mail-program, eller ikke ved, hvordan du tilføjer os til din liste, så gennemgå dit emailprograms hjælpeinformation.

Nogle email-programmer kræver bare at du opretter domænet i din adressebog. I det tilfælde, tilføj blot: news.billet.dk
Hvis dit emailprogram kræver at du tilføjer adresser, så prøv følgende: *@news.billet.dk (Stjernen i begyndelsen tillader dig at skrive enhver adresse fra news.billet.dk for automatisk at blive tilføjet vores whitelist.)

Hvis du havde forventet en e-mail fra os inden du tilføjede vores adresse til din whitelist, og ikke har modtaget den i din indbakke, kan du tjekke din junk eller spammappe for at se om den ligger der. Så snart du har tilføjet billet.dk til din liste over sikre afsendere så du modtager alle de emails du forventer, f.eks. vores ugentlige nyhedsbrev.

Hvordan afmelder jeg mig fra jeres nyhedsbreve og updates for artister og arrangementer?

Du kan indstille hvilke nyhedsbreve og updates på artister du ønsker at modtage ved at logge på din profil og på fanen Nyhedsbreve og Updates fjerne fluebenet ud for de ting du vil afmelde.

Din ordre

Hvordan ved jeg om mit billetkøb er gået igennem?

Når dit køb er gået igennem, vil du få vist en kvitterings-side hvor der står at din ordre er gennemført, og en ordrereference. Du vil også modtage en kvittering på email, der bekræfter dit køb. Hvis du har bestilt e-billetter (print-selv billetter) vil de være vedhæftet email-kvitteringen.

Hvis der er noget du er i tvivl om så kontakt kundeservice.

Jeg har ikke modtaget min email-kvittering. Hvad kan jeg gøre?

Tjek din spam-mappe (uønsket post eller junk-mail) inden du kontakter kundeservicefor at få den gensendt.

Hvordan kan jeg se om mine billetter er afsendt?

Du kan se status på din ordre ved at logge på din profil og klikke på fanen ordrehistorik. Hvis du ikke har en profil, kan du se status på siden Find min ordre.

Kan jeg købe billetter over telefonen?

Ja, du kan godt købe over telefonen, klik her for at se mere om andre måder at købe på. Bemærk at ved meget populære koncerter, der bliver hurtigt udsolgt, kan det være en fordel at købe online, da der ikke er afsat en speciel pulje billetter til salg via call-centeret. Arrangementet kan derfor blive udsolgt mens du forsøger at komme igennem på telefonen.

Kan jeg få tilsendt billetter med posten hvis jeg bor udenfor Danmark?

Ja det kan du. Vælg leveringsmetoden International forsendelse.

På mange arrangementer kan du også vælge at få tilsendt en e-billet (print-selv billet) via email.

Kan jeg bestille VIP-billetter eller firma-pakker?

Det vil fremgå tydeligt under beskrivelsen af arrangementet og billettyperne om det muligt at købe VIP-billetter eller specielle virksomheds-pakker med forplejning og fri bar inkluderet.

Hvad er jeres salgs- og leveringsbetingelser?

Klik her for at se vores salgs og leveringbetingelser.

Betaling

Hvilke betalingsmetoder kan jeg benytte?

Vi modtager Dankort, VisaDankort, Visa, Visa Elektron, Mastercard, Maestro, Mastercard Debit og MobilePay.

Hvor hurtigt bliver pengene hævet fra mit kreditkort?

Vi hæver pengene fra dit kort så snart din ordre er gennemført og billetterne er afsendt, enten som e-billetter eller med posten, men det kan tage et par dage før pengene bliver hævet fra din konto.

Hvordan opbevarer i mine kreditkort-informationer?

Vi lagrer ikke dine kortinformationer på vores systemer af hensyn til din sikkerhed. Alle kortinformationer behandles og opbevares af ePay, der er godkendt til at gøre dette.

Hvorfor skal jeg betale et billetgebyr?

Arrangørene af et arrangement betaler ikke for den service som vi yder. Billet.dk giver den fulde billetpris videre til arrangøren. Billetgebyret er vores eneste indtægt og dét der gør det muligt for os at tilbyde vores kunder god service.

Hvordan sikrer Billet.dk sig mod identitetstyveri?

Vores system foretager et tjek på hvert eneste køb om forsendelsesadressen matcher med den adresse der er registreret på kreditkortet.

Billet.dk er fokuseret på at beskytte vores kunder mod identitetstyveri og kortsvindel. Vi forbedrer hele tiden vores systemer og procedurer, samtidig med at vi gør det nemt at bestille.

Refundering og billetbytte

Et arrangement er blevet aflyst - hvad skal jeg gøre?

Det er dit ansvar at kontrollere at arrangementet som du har købt billetter til, bliver afholdt på den dato som det var planlagt til, da du købte. Hvis et arrangement bliver aflyst vil vi selvfølgelig gøre vores yderste for at informere dig så snart at vi er blevet orienteret af arrangøren eller spillestedet.

Hvis du giver billetter i gave, så vær særlig opmærksom på at information om evt. ændringer i arrangementet kun bliver sendt til den der har købt billetten. Hvis du modtager sådanne informationer, er det dit ansvar art viderebringe informationen til dem du har givet billetten til.

Et arrangement er blevet udsat - hvad skal jeg gøre?

Det er billetkøbers ansvar at kontrollere, at arrangementet bliver afholdt på den planlagte dato. Hvis et arrangement bliver udsat, informerer vi billetkøberne via email til den email-adresse der blev registreret på købet. Dine billetter er gyldige til den nye dato med mindre vi orienterer dig om andet.

Hvis en koncert bliver udsolgt, kommer der så nogenside ekstra billetter i salg?

Der kommer nogle gange flere billetter i salg kort før arrangementet. Det sker når produktionen har fastlagt deres behov for plads på spillestedet.

Hvis du har klikket på "Bliv fan" af den artist, vil du blive underrettet om evt. ekstra billetter der kommer i salg for den pågældende artist.

Hvad er reglerne vedr. refundering?

Billetter kan ikke refunderes eller ombyttes efter købet, medmindre arrangementet bliver aflyst.

Hvis arrangement bliver aflyst, bliver billettens pålydende værdi automatisk refunderet tilbage via dit kort til den konto, som beløbet blev trukket fra ved købet. Hvis du har skiftet bank siden billetkøbet, vil den gamle bank normalt fremsende beløbet til din nye bank, når de modtager det. Hvis du ikke modtager det, skal du kontakte din gamle bank. Vi kan ikke sende beløbet til dig, da det ikke længere er hos os.

Hvis du har købt billetterne på et fysisk salgssted, skal du henvende dig på salgsstedet for at få dine penge refunderet.

Billetgebyr og evt. betalingskortgebyrer bliver aldrig refunderet, uanset aflysningsårsag. Se mere på forbrugerombudsmandens hjemmeside vedr. dette.

Jeg har ikke længere mulighed for at deltage i et arrangement som jeg har købt billetter til. Kan jeg bytte mine billetter til en anden dag eller et helt andet arrangement?

Der er desværre hverken retur- eller ombytningsret på billetkøb. Hvis du bliver forhindret i at benytte dine billetter, der det dit eget ansvar at sælge dem videre. Bemærk at det i Danmark ikke er tilladt at sælge billetter til en højere pris en den du selv har givet for dem.

Afbestillingsbeskyttelse

Hvad er afbestillingsbeskyttelse?

Afbestillingsbeskyttelsen som du kan tegne ved billetkøbet gør, at du kan få dine penge igen hvis du bliver forhindret i at møde op på arrangementet som følge af en række specificerede hændelser, som f.eks. at du bliver syg, din bil bryder sammen m.m. Vær opmærksom på, at den ikke dækker i alle forhold.

Jeg er blevet forhindret i at deltage – hvad gør jeg?

Først læser du i vilkår og betingelser for afbestillingsbeskyttelsen om årsagen til at du ikke kunne deltage er dækket af beskyttelsen. Herefter skal du fremskaffe dokumentationen for årsagen, og derefter udfylde ansøgningsskemaet, som du finder her. Ansøgningsskemaet bliver sendt til TicketPlan, som er udbyder af afbestillingsbeskyttelsen, og de vil herefter kontakte dig direkte.

Jeg har allerede købt billetter og vil gerne tilkøbe afbestillingsbeskyttelse

Du kan desværre kun købe afbestillingsbeskyttelse samtidig med billetkøbet – det kan ikke efterbestilles.

Kontakt os

Hvordan kontakter jeg Billet.dk?

Hvis din forespørgsel ikke er blevet besvaret her i Ofte stillede spørgsmål, så kontakt Kundeservice.

Vi bruger cookies for at sikre du får den bedst mulige oplevelse på vores hjemmeside - skift indstillinger